קשה לקריאה: אזהרת דחייה
כשמעסיק לא רוצה אותך כעובד, הוא יבקש שתשלח קורות חיים.
כשלקוח לא רוצה לקנות, הוא יבקש הצעת מחיר.
כשמשקיע לא מאמין בך מספיק, הוא יבקש תכנית עסקית.
זה עובד גם הפוך: כשירצו אותך כעובד, קודם יגייסו אותך, ואח”כ יכשירו ויעזרו לך להצליח. גם הם יודעים שהאדם יותר חשוב מכל השאר.
כשלקוח רוצה לקנות באמת, הוא זה שישריין את המוצר, גם אם דירה, ואפילו על הנייר.
כשמשקיע מאמין בך כיזם, הוא ישקיע בך מהר, כי יודע שירוויח הרבה יותר ולא ייתן להזדמנות לחמוק.
כן, אני יודע מה מקובל, רק אומר שאם אתם באמת רוצים משהו, אתם לא חייבים לעוד כמו מה שמקבול, כי לרוב זו הדרך הקלה: אתם יכולים לעבוד כדי לייצר פגישה אישית בארגון שאתם ממש רוצים לעבוד בו, להתעקש להבין למה לקוח רוצה הצעה ומה חסר לו כדי לסגור, לדבר עם משקיעים על השקעות קודמות שלהם ולהכיר אותם כבני אדם לפני המצגת ובגדול, להתייחס קודם כל לאדם ורק אחר כך לעזר, אם צריך.
בגלל שקשה לאנשים לקבל את האמת בפרצוף, הם נותנים לעזרים הנ”ל את מרכז הבמה, שבמידה ולא יצליח, יהיה על מי להפיל, ומקסימום ילמדו “לכתוב הצעת מחיר”, “לשפץ קורות חיים” או להוריד טמפלט של תכנית עסקית (יותר טובה מזאת שניסו) שתשנה להם את החיים, כמובן בחינם.
חבל לדחות את הדחייה: למדו לקבל את ה’לא’ בפנים, להשתפר ולהמשיך הלאה, ותראה שגם לא תצטרכו שום עזר וגם תסגרו יותר, כשתלכו דוך, איך שאתם.