למה השיווק שלך לא עובד?
או שאתה ממוקד במוצר או שאתה דופק יותר מדי חשבון.
אלו בגדול שתי הסיבות, שלזה שאתה לא מושך מספיק לקוחות או מושך לקוחות אבל לא כאלו שמתאימים לך.
כשאני שואל ברשתות, “עבור מה תהיו מוכנים לשלם יותר?”, נגיד למעצב אתרים, כל התשובות שמתקבלות הן תכונות באופי, או מאפיין באישיות של המעצב: שיהיה חשוב לו הפן העסקי ולא רק האתר, שיהיה זמין ויענה לטלפון, שיהיה שותף לתמונה הגדולה, לחזון שלי מעבר לפרקטי.
גם אצלך זה ככה. לקוחות בוחרים אנשי מקצוע, כמו שהם ממליצים עליהם לחברים: על בסיס מאפיין באישיות שחשוב להם ודרכו הם מאמינים, יגיעו להצלחה.
אז אם למשל את מעצב אתרים, במקום לשווק את האתרים שעיצבת או להתמקד בתיק עבודות, דבר על האתגרים שיש ללקוחות שלך, שהאתר אמור לפתור להם. הרי אתר שלא פותר בעיה, לא שווה כלום.
לקוחות לא מגיעים אליכם סתם. הם מגיעים בגלל שהם כבר לא יכולים לחיות עם הבעיה הזו שמציקה להם, וזה לא שהם לא ניסו.
הם ניסו והדחיקו עד שדי. נשברו ועכשיו, הם נאלצים לטפל בה.
מה הדרך שעברה עליהם, מה הטעויות שעשו בדרך, למה עשו אותן, איך הסתבכו, מה הם עושים לא נכון?
עזוב את המוצר שלך לגמרי, אפילו עד כדי שלא יידעו מה אתה ממש עושה, והתמקד בבני אדם שרואים את התוכן.
בזה תשיג שני דברים: גם יגיעו אליך לקוחות שמתאימים לך יותר בגלל שהם הגיעו בזכותך ולא בזכות המוצר, כלומר יש חיבור אישיותי וגם, בגלל שתשקיע יותר בהיכרות עם לקוחות והדרך שעברה עליהם, תתמקצע בדבר האמיתי, שהוא פתרון בעיות של הרבה אנשים.
היתרון שלך, לא משנה מה תחום העיסוק שלך, הוא שעבדת עם הרבה אנשים, כמו הלקוח הבא שלך ואתה מכיר את הבעיות והדרך שעברה עליהם. אם לא תלמד אותם, לא תמצה אותו.
מה שמושך אנשים למותג מסוים זה היכולת שלו לבטא אותם, בצורה יותר טובה. דבר אליהם, עליהם ובלי לדפוק חשבון מה יחשבו, ותראה שיגיעו אליך לקוחות בול בשבילך.