לא מבין למה כולם עונים לי “אני מסודר”
מקבל הודעה יפה ממקדם אתרים שעוקב אחרי ברשת. הוא בדר”כ לא שולח הודעות קרות לאנשים אבל אזר אומץ ושלח, דווקא אליי.
ההודעה הייתה כתובה מצוין, כלומר באופן לא מהוקצע מדי, כמו שנהוג לראות במקרים כאלו, היא הצביעה על טעויות שיש אצלי וגם הציע פתרון.
הוא אומר שאני לא מדורג גבוה בגוגל, וזה בגלל מילות מפתח שחסרות אצלי, והוא מציע לעבור על כל העמודים כדי לקבל עבודה מגוגל וגם צילם מסך והראה לי איך אפשר לעשות את זה, וכדי להקל עליי הוא יעשה הכול.
על פניו הצעה מצויינת, שמגיעה מיוזמה של איש מקצוע, איזה כיף, רק לשלם ולשפר נכון?
כשהודיתי לו וויתרתי, כתב חזרה שזה מוזר כי הראה לי את הבעיה בפירוש, והוא לא מבין איך אנשים כותבים לו “אני מסודר” כשהוא רואה בעיה שאפשר לתקן והם עדיין לא מתקנים אותה.

במקרה שלי למשל, הכול היה טוב, חוץ מזה שאני לא רוצה שיגיעו פניות מגוגל. פעם אגב, רציתי, לפני שהתחלתי לשווק ברשתות.
כל פנייה הייתה טובה, כל עוד היא הגיעה אליי. היום, אלו הפניות הכי קרות עבורי: לקוח שחיפש שירות ולא מכיר אותי ואת הראש, לא עבר דרך ונבנה אמון בינינו ואני צריך “לספר לו על עצמי” או חלילה ירגיש שאני מתחקר אותו כשאני בעצם עושה אבחון עבורו? ממש לא. זו כל הסיבה שהתחלתי לשווק, בשביל שיגיעו אליי לקוחות שרוצים שאעשה להם אבחון וסומכים עלי כבר, אחרי כל המסע ברשת שאציע להם רק מה שטוב להם.
זו דוגמה למצב שאיש מקצוע מצא בעיה אמיתית אבל שלא משוייכת לחווייה האישית של הלקוח ולכן למרות שהוא צודק בכללי, הוא מפספס באישי.
שני מסרים לי אליכם, הראשון הוא תמיד לפתוח בתשאול לפני שאתם מציעים פתרון, למשל במקרה הזה היה יכול לשאול: “אני רואה שהאתר שלך לא מקודם, זה בכוונה?”, (במיוחד כשרואה שאני משווק הרבה ומבין בזה) ורק אחרי התשובה שלי, יכול היה להציע משהו אחר או בכלל לא, וכך גם לא יצא אגרסיבי שרץ עם הפתרון מהר מדי.
המסר השני הוא: עשו שיווק ברשתות כדי ליצור חיבור אישי כל כך חזק, עד שפניות מגוגל, על יד אנשים שיש להם בעיה, ייחשבו קרות עבורכם.
פנייה חמה היא לקוח שיש לו בעיה לפתור, הוא רוצה רק אותך וכמה שיותר מהר. עשו מה שצריך, כדי שאנשים במצב הזה, יפנו דווקא אליכם.