הדרך היעילה ביותר ללמוד כל מיומנות חדשה

ככל שהתרגול קשה לנו יותר, כך נטמיע אותו מהר יותר, והוא יישאר לזמן ארוך יותר. 
ההרגשה היא כמו ההרגשה כשאנחנו מנסים לכתוב ביד החלשה. מן הרגשת אי נוחות כזו בגוף שזועקת לנו, לחזור למוכר ולנוח. 

ככל שנתרגל יותר פיזית, כך ההרגשה הזאת תתפוגג ואותה תחליף הרגשת סקרנות, עניין, ואפילו התרגשות מהגילוי החדש וזה בשאיפה, יהיה פידבק חיובי מספיק חזק, כדי שנתמיד בו. 

רוב האנשים מתייאשים עוד לפני, בהרגשת כישלון או החמצה, אבל האמת היא שזה רק עניין של דיבור פנימי. גם במכירות ובשיווק זה ככה: מהר מדי אנשים מחליטים שהם לא אנשי מכירות או אנשי שיווק, כי הם לא רוצים לראות את עצמם כמו המוכר האגרסיבי ההוא שנצרב להם כחוויה רעה במוח, כשבפועל זה בדיוק הפוך: אנשי המכירות הטיפוסיים הם כמעט תמיד הפחות טובים, והרבה יותר עושים יותר רעש וצלצולים, מאשר מביאים הישגים באמת.

מתוך ליווי של מאות צוותי ומערכי מכירות, כמעט אף פעם לא מצאתי שהמוכר ה”רעשן” ביותר, הוא גם מי שמוכר הכי הרבה והכי רווחי לארגון. 

מצד שני רוב היזמים הגדולים בעולם, הם אנשים מופנמים ואפילו אולי קצת לא ‘נורמליים’: מאסק, ג’ובס, צוקרברג, גייטס ושאר ענקים, ידעו להשיג מה שהם רוצים בשקט וביעילות מקסימלית. אפשר לעשות את זה גם אחרת. 

ההמלצה שלי היא לעבוד לפי התמונה, מבלי לשמור על הכללים, אלא מיד ללכת לרמה האפקטיבית ביותר והיא ללמד אחרים. אפשר לספר להם שלמדתם משהו חדש כדיסקליימר, אבל נסו ללמד אותם, לחדש, להתמודד עם השאלות וההתנגדויות שלהם ואפילו להתעמת איתם. כל זאת למטרת לימוד ושכלול היכולות. 

כשהמוח עסוק בזה, הוא גם בעצמו מפעיל יכולות חיוביות כמו סקרנות, מחקר וניתוח שמכניסות אותו למוד האפקטיבי ביותר. 

אלו הפעולות שמשפיעות על אפקטיביות הלמידה, מהפחות אפקטיבי לאפקטיבי ביותר:

1. לשמוע הרצאה (5%)

2. לקרוא (10%)

3. גם וגם: גם לשמוע וגם לקרוא ביחד (20)

4. להדגים: (30%)

5. לקיים דיון (50%)

6. להתאמן בביצוע (75%)

7. ללמד אחרים (90%)

*מקור: NTL institute of Applied Behavioral Science Learning

פוסטים דומים

כתיבת תגובה